کناف در بازسازی منزل

امروزه کناف در صنعت ساختمان سازی یکی از پرطرفدارترین مصالح برای بازسازی دکوراسیون داخلی منزل به شمار می آید. کناف نوعی سقف کاذب است که از صفحاتی به جنس گالوانیزه تشکیل می شود. سقف کاذب کناف دارای انواع متنوعی است که می توانید با مراجعه به مقاله سقف و دیوار کاذب کناف اطلاعات لازم را کسب نمائید. کناف ها معمولا برای طراحی در سقف مورد استفاده قرار می گیرند. اما می توان از آن برای نصب روی دیوار منزل نیز استفاده کرد. این کار علاوه بر ایجاد فضایی شیک و منحصر به فرد، در جلوگیری از اتلاف گرما و ورود و خروج صدا نیز موثر است. در این مقاله به معرفی ایده های اجرا کناف در بازسازی منزل می پردازیم پس با ما همراه باشید.

چگونگی انجام کناف کاری

کناف کاری یک کار کاملا تخصصی است که باید توسط افراد کاربلد و ماهر انجام شود. کناف در بازسازی منزل با توجه به محل کاربرد، در 4 روش قابل اجرا است. در ادامه به بررسی هر روش می پردازیم.

·       استفاده از کناف مشبک در سقف

اجرا کناف مشبک یکی از پرکاربردترین و رایج ترین روش های کناف کاری است که با استفاده از تایل های گچی یا پوشالی انجام می شود. تایل ها صفحات خشک گچی با مقاطع گالوانیزه هستند که سطح آن را با کاغذی مخصوص به نام کرافت می پوشانند. در روش اجرا کناف مشبک، تایل ها را با کمک آویز به سقف متصل می کنند و سپس تایل های از پیش ساخته شده را به آن می چسبانند.

·       استفاده از کناف یکپارچه در سقف

در روش اجرا کناف یکپارچه، در مرحله اول زیرسازی فولادی انجام می شود و سپس صفحات کناف را با پیچ های مخصوص به زیرسازی وصل می کنند. در مرحله بعد با کمک بتونه کاری درزها را می پوشانند و در نهایت کار رنگ آمیزی انجام می شود. از ویژگی های این روش می توان به رنگ آمیزی کناف بلافاصله بعد از بتونه کاری اشاره کرد که سرعت اجرا کناف کاری را افزایش می دهد.

·       استفاده از کناف در دیوار کاذب جداکننده

در روش اجرا کناف در دیوار جداکننده از قاب های فولادی سبک استفاده می شود که به منظور جداسازی فضا داخلی منزل کاربرد دارد. صفحات گچی یک لایه یا چند لایه، با کمک پیچ های مخصوص به این قاب های فولادی متصل می شوند و وزن سبکی دارند. در این روش نیز درزها با بتونه کاری پوشش داده شده و برای رنگ آمیزی و یا نصب کاشی آماده می شوند.

·       استفاده از کناف در دیوار کاذب پوششی

این روش برای بازسازی منازل قدیمی کاربرد بیشتری دارد و به دو صورت با سازه و بدون سازه اجرا می شود. در اجرا کناف با سازه، پنل های گچی با استفاده از پیچ به سازه های فلزی متصل به دیوار، وصل می شوند. در روش اجرا بدون سازه نیز در مرحله نخست لایه های گچ را با خمیر پرفلیکس به روی دیوار نصب می کنند. سپس با استفاده از بتونه و روش نواری، عملیات درزگیری انجام می شود. در نهایت با رنگ آمیزی یا کاشی کاری اجرا عملیات کناف کاری پایان می یابد.

ایده اجرا کناف کاری در منزل

در این قسمت بخش هایی از خانه را که می توان برای بازسازی و تغییر دکوراسیون آن از کناف کاری استفاده کرد، بررسی می کنیم.

1.    اجرا کناف سقف و دیوار در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن مهم ترین بخش خانه به شمار می آید زیرا در بدو ورود افراد به خانه کناف سقف، کناف دیوار و نورپردازی آن ها مورد توجه قرار می گیرد. علاوه بر این همه ما اکثر وقتمان را در اتاق نشیمن سپری می کنیم و نورپردازی مناسب آن حس آرامش را به ما القا خواهد کرد. در نتیجه نمی توان به آسانی از کنار عبور کرد. شما می توانید برای ایجاد دکوراسیونی خاص از کناف سقف با طرح دلخواه استفاده نمایید و با بهره گیری از نورهای گرم در نورپردازی، فضایی آرام و دلنشین را ایجاد کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا با نصب کناف دیوار در پشت تلویزیون و نورپردازی مناسب در آن زیبایی فضا را دوچندان کنید.

2.    اجرا کناف سقف در آشپزخانه

اجرا سقف کناف در آشپزخانه نقش بسزایی در طراحی داخلی خانه دارد. نصب سقف کناف در آشپزخانه های مدرن و کلاسیک المان های زیبایی را ایجاد خواهد کرد. همچنین با استفاده از نور مخفی و نورپردازی، می توان نور را به طور یکسان در تمام آشپزخانه پخش کرد.

3.    اجرا کناف سقف و دیوار در اتاق خواب

بسیاری از افراد برای طراحی اتاق خواب خود از کناف کاری در سقف و دیوار اتاق و نورپردازی در آن کمک می گیرند. شما می توانید دیوار پشت تخت خواب را کناف کاری کرده و با انتخاب یک نور مناسب جذابیت منحصر به فردی به آن ببخشید. همچنین انتخاب یک طرح مناسب برای کناف سقف، نمایی زیبا برای اتاق به وجود می آورد.

کناف سقف کاذب

سخن پایانی

قبل از شروع هر اقدامی بهتر است تا با متخصصین فعال در این زمینه مشورت کنید. امیدواریم تا این مقاله نتیجه مثبتی برای شما به همراه داشته باشد. گروه ساختمان و معماری رازنگر جهت ارائه مشاوره و خدمات تخصصی در زمینه بازسازی و نوسازی ساختمان آماد خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up