صفحات کابینت که روی کابینت قرار می‌گیرند به طور کلی با دو متریال سنگ مصنوعی و سنگ طبیعی ساخته می‌شوند. سنگ‌های طبیعی به دلیل قیمت بالایی که دارند امروزه با سنگ‌های مصنوعی جایگزین شده‌اند. انتخاب سنگ مناسب صفحه کابینت برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه بسیار مهم است چون اگر به درستی انتخاب نشود ممکن است نمای بدی به آشپزخانه بدهد. سه دسته کلی سنگ‌های مصنوعی شامل کورین، کوارتز و مارمونایت است که ویژگی‌های خاص خود را با توجه به مواد تشکیل دهنده دارند. تنوع طرح و رنگ زیاد صفحه کابینت سنگ مصنوعی به شما این امکان را می‌دهد که در تکمیل دکوراسیون خود گزینه‌های بیشتری داشته باشید و بتوانید طراحی منحصر به فردی را در آشپزخانه خود اجرا کنید. “گروه ساختمانی رازنگر” با بهره‌گیری از متخصصان حرفه‌ای، دارای ایده‌های ناب برای طراحی و ساخت انواع کابینت و صفحه کابینت می‌باشد.

برای سفارش و خرید انواع صفحه کابینت سنگ مصنوعی با ما تماس بگیرید.

صفحه کابینت سنگ مصنوعی
صفحه کابینت سنگ مصنوعی

انواع سنگ مصنوعی روی کابینت

سنگ مصنوعی برخلاف سنگ طبیعی که از استخراج به دست می‌آید، توسط انسان تولید می‌شود. ظاهر و کیفیت مصنوعی و طبیعی شباهت‌های زیادی باهم دارند. علاوه بر تفاوتی که در قیمت دارند، برخی خواص مانند ترمیم پذیری، که در سنگ‌های طبیعی وجود ندارد، در سنگ مصنوعی اصلاح شده و وجود دارد. سنگ مصنوعی به طور معمول شامل سه نوع کورین، کوارتز و مارمونایت می‌شود. هر کدام از این سنگ‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

صفحه کابینت سنگ مصنوعی کورین

سنگ کورین ترکیبی از اکریلیک، مواد معدنی و سنگ است که پس از ساخت در قالب ریخته می‌شود. پس از آماده سازی سنگ مصنوعی کورین از آن در دکور داخلی و ساختمانی استفاده می‌شود. از کاربردهای کورین می‌توان به صفحه کابینت، سرویس بهداشتی، سینک و دیوار پوش اشاره کرد. کورین همچنین به دلیل ظاهر یکدست و بدون درزی که دارد نمای زیبا و یکپارچه‌ای به آشپزخانه می‌دهد.

مهم‌ترین مزیت سنگ کورین که موجب پرکاربرد شدن آن شده، خاصیت تعمیر پذیری و برش کاری آن است. چون لایه‌های داخلی سنگ کورین با سطح آن یکی است، در صورت آسیب دیدن یا کدر شدن می‌توان با پولیش یا سمباده برطرف کرد. در مواردی که آسیب عمیقی ایجاد شود نیز می‌توان با تزریق کورین به آب قسمت، نقص را برطرف کرد. از مزایای دیگر کورین مقومت در برابر تغییرات دمایی، ضربه، مواد شیمیایی و رطوبت، تنوع در رنگ و طرح بالا و آنتی باکترال بودن آن است. ممکن است گاهی یک وسیله داغ مانند قابله روی صفحه کابینت کورین گذاشته که موجب تغییر رنگ آن شود یا برخی مواد شوینده و اسیدی در مرور زمان آن را کدر کند. از معایب گفته شده نیز می‌توانند تا حد امکان با دقت در نگهداری جلوگیری کرد اما در صورت بروز نیز با ترمیم مشکلات بوجود آمده قابل حل خواهند بود.

صفحه کابینت سنگ مصنوعی
صفحه کابینت سنگ مصنوعی

صفحه کابینت سنگ مصنوعی کوارتز

ماده اصلی تشکیل دهنده کوارتز سیلیس است که با رزین پوشیده می‌شود. سیلیس از مقاوم‌ترین عناصر به شمار می‌آید. چون کوارتز در اصل همان سیلیس است، در مواردی از آن به عنوان سنگ طبیعی که کمی دستکاری و ویژگی‌های آن اصلاح شده نیز می‌توان یاد کرد. کوارتز در برابر کورین سخت و محکم‌تر است اما مانند کورین خاصیت ترمیم پذیری ندارد.

مقاومت بسیار بالای کوارتز در برابر ضربه، خراش، گرما، مواد شیمیایی و نفوذ آب، این سنگ را منحصر به فرد کرده است. همچنین نگهداری از آن بسیار راحت است. حتی در رنگ‌های تیره مانند سیاه که خیلی لکه پذیر هستند نیز سنگ کوارتز بسیار نگهداری راحت و پاک شوندگی خوبی دارد. تحمل دمایی کوارتز نهایت تا حدود 150 درجه است و دمای بالاتر به آن آسیب می‌زند. همچنین در فضای باز از این سنگ استفاده نمی‌شود چون در برابر اشعه فرابنفش به مرور زمان آسیب می‌بیند.

صفحه کابینت سنگ مصنوعی مارمونایت

سنگ مارمونایت، از جدیدترین سنگ‌های مصنوعی به شمار می‌آید. ترکیب مغذی کورین و رویه کوارتز باعث ایجاد خواص منحصر به فردی در این سنگ شده که امروزه در دکور داخلی آشپزخانه کاربرد بسیاری پیدا کرده است. ظاهر صفحه کابینت مارمونایت به صورت رگه دار است که مانند یکی از برندهای کوارتز طراحی شده است.

سنگ مارمونایت تمام خواص کورین و کوارتز را داراست. سختی و مقاومت در برابر ضربه و مواد شیمیایی آن به دلیل داشتن رویه کوارتز بسیار بالا است. سنگ کورین ظاهر کاملا بدون درزی دارد، سنگ کوارتز چنین نیست اما چون لاین نازکی از کوارتز روی کورین وجود دارد، در ظاهر سنگ مارمونایت درز کمتر به چشم می‌خورد. مارمونایت و کوارتز در برابر ضربه و خط و خش بسیار مقاوم هستند اما در صورت بروز آسیب، مانند کورین قابلیت ترمیم پذیری ندارند.

صفحه کابینت مارمونایت
صفحه کابینت مارمونایت

قیمت صفحه کابینت سنگ مصنوعی

با توجه به اینکه کدام یک از انواع سنگ مصنوعی را برای صفحه کابینت خود انتخاب کنید و ابعاد و اندازه‌ای که سفارش دهید، میزان هزینه و قیمت آن تخمین زده می‌شود. با توجه به اولویت‌هایی که برای کیفیت و ویژگی‌های صفحه کابینت مورد نظر دارید را دسته بندی کنید و سپس با توجه به مواردی که پیش روی خود دارید، اقتصادی‌ترین گزینه را انختاب کنید. به طور کلی قیمت کورین نسبت به کوارتز و مارمونایت کمتر است.

خرید صفحه کابینت سنگ مصنوعی

به دلیل قیمت بالای صفحات کابینت سنگ طبیعی و محدودیتی که در طرح و رنگ آن وجود دارد، سنگ‌های مصنوعی می‌توانند گزینه مناسب و مکمل دکور آشپزخانه و نمای کابینت‌های آن باشد. برای انتخاب و سفارش صفحه کابینت باید با توجه به دکور داخلی آشپزخانه خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تری از هر کدام از صفحات و دریافت مشاوره جهت طراحی و سفارش آن می‌توانید از گروه مجرب رازنگر کمک بگیرید.

keyboard_arrow_up