بازسازی آشپزخانه + 10 دکوراسیون جذاب آشپزخانه

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است. محیط آشپزخانه اولین جایی است که بسیاری از افراد هنگام خرید خانه آن را ملاک قرار می دهند. یک آشپزخانه شیک و زیبا علاوه بر کاربردی که دارد، یک منبع انرژی برای افراد خانه به شمار می رود. برای ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون خانه، بازسازی آشپزخانه یکی از بهترین روش ها است. برای آشنایی با روش های بازسازی آشپزخانه و معرفی 10 مدل دکوراسیون جذاب با ما همراه باشید.

بازسازی آشپزخانه چیست؟

طراحی آشپزخانه رویایی شما می‌تواند یک پروژه بازسازی هیجان‌انگیز باشد. این عملیات ممکن است شامل خراب کردن دیوارها و انتخاب همه چیز از کف‌پوش گرفته تا آبپاش و لوازم خانگی باشد. شما می توانید با بازسازی آشپزخانه آن را به محلی آرام بخش برای اعضای خانواده خود تبدیل کنید. قبل از اینکه به بررسی روش های بازسازی آشپزخانه بپردازیم لازم است به نکته ای اشاره کنیم. پیش از شروع عملیات بازسازی، هدف خود از این تصمیم را مشخص کنید.

شما با مشخص کردن هدف، بررسی و یادداشت مشکلات آشپزخانه برنامه ریزی بهتری خواهید داشت. با این روش متناسب با خواسته و نیاز خود هزینه ها را می سنجید از پرداخت هزینه های سرسام آور رهایی خواهید یافت.  البته برخی هزینه ها مانند هزینه حمل و نقل، دستمزد کارگر، هزینه خرید لوازم ریز و ارزان و … جزو هزینه های پنهان بازسازی آشپزخانه هستند که باید آن را نیز در نظر بگیرید.

روش های بازسازی آشپزخانه

در صورتی که قصد دارید به صورت جزئی به بازسازی آشپزخانه خود بپردازید روش های زیر بسیار کارآمد است. البته ناگفته نماند که مشورت با مشاوران متخصص در زمینه معماری و طراحی، نتیجه مطلوب تری را به همراه خواهد داشت.

·       تغییر در رنگ دیوارها

یکی  از بهترین راه های بازسازی آشپزخانه، تغییر رنگ دیوار است زیرا نیاز به پرداخت هزینه بالا ندارد. چنانچه دیوارهای آشپزخانه شما رنگی است توصیه می شود این بار رنگ های خنثی را انتخاب کنید.

·       تعویض شیرآلات

بعد از گذشت مدتی شیرآلات آشپزخانه دچار فرسودگی و زنگ زدگی در بدنه می شوند که ظاهر زیبا آن را از بین می برد. استفاده از شیرآلات جدید نما زیباتری به آشپزخانه شما خواهد بخشید.

·       تعویض کاشی دیوارها

اگر در آشپزخانه شما از کاشی های طرح دار و رنگی استفاده شده است بهتر است تا نسبت به تغییر آن اقدام کنید. زیرا این کاشی ها باعث شلوغ تر دیده شدن آشپزخانه می شوند. بهتر است از کاشی هایی استفاده کنید که علاوه بر زیبایی، به راحتی قابل شستشو باشند. زیرا کاشی ها در اثر تماس با چربی به سرعت کثیف می شوند. اگر تمایل دارید تا از کاشی های طرح دار استفاده کنید، پیشنهاد می شود تا در بخشی از دیوار از آن استفاده کنید زیرا ممکن است پس از مدتی برای شما خسته کننده شود.

·       نورپردازی

استفاده از نورپردازی در کابینت ها یک راه ساده برای بازسازی آشپزخانه است. امروزه لامپ های نورپردازی را در زیر کابینت های دیواری به کار می برند.

·       بازسازی سقف

شما می توانید با بازسازی سقف آشپزخانه نمایی خاص و چشمگیر برای آشپزخانه خود ایجاد کنید. اگر قصد دارد تا آشپزخانه را به طور کامل بازسازی کنید بهتر است از تغییر لوله کشی و شیرآلات شروع کنید. همچنین اگر می خواهید آشپزخانه را اپن کنید در نظر داشته باشید که گاهی تخریب دیوار ممکن است به برق کشی و لوکه کشی آسیب وارد کند که تعمیر آن هزینه بر خواهد بود.

·       تعویض کابینت

یکی دیگر از روش های بازسازی آشپزخانه تغییر در طرح و رنگ کابینت ها است. برای این منظور می توانید بدنه کابینت ها را به طور کل تغییر دهید و یا از روکش های کابینت استفاده کنید. با تغییر دستگیره کابینت، تغییر درب کابینت و استفاده از برچسب های طرح دار نیز تفاوت بسیاری به چشم خواهد خورد.

·       تغییر کفپوش آشپزخانه

به دلیل رفت و آمد زیاد در محیط آشپزخانه ممکن است کفپوش ها به سرعت دچار کهنگی یا خرابی شوند. برای کف آشپزخانه معمولا از سنگ، سرامیک، کاشی و کفپوش های ضدآب استفاده می شود. برای بازسازی کف اشپزخانه می توانید از با توجه به رنگ کابینت خود از کفپوش های تیره، روشن و طرح دار استفاده کنید.

·       تعویض وسایل آشپزخانه

شما می توانید با تعویض تمام وسایل موجود در آشپزخانه مثل چراغ ها، وسایل دکوراتیو آشپرخانه، کابینت ها، لوازم برقی آشپزخانه و… تغییر را احساس کنید.

10 مدل دکوراسیون جذاب آشپزخانه

ایجاد یک فضا برای آماده سازی غذا

اگر فضا لازم برای اضافه کردن یک جزیره به اشپزخانه را ندارید، می توانید از یک ترولی آشپزخانه یا یک کنسول باریک برای آماده سازی مواد غذایی استفاده کنید.

اضافه کردن جزیره به آشپزخانه

اضافه کردن یک جزیره به آشپزخانه علاوه بر اینکه به زیبایی ان می افزاید، یک فضا یرای آماده سازی غذا و معاشرت نیز در اختیار شما قرار می دهد. بهتر است از جزیره های چرخدار و قابل جا به جایی استفاده کنید.

میز جزیره

مرتب کردن کابینت

برای استفاده بهتر از فضا کابینت می توانید از نظم دهنده های درب قابلمه، نظم دهنده های ادویه جات و یا هر چیزی که باعث ایجاد فضا بیشتر در کابینت ها می شوند، استفاده کنید.

برداشتن کابینت های بالایی

می توانید کابینت های بالایی را بردارید و قفسه های باز را جایگزین کنید. این قفسه ها علاوه بر زیبایی، بسیار پرکاربرد هستند.

برداشتن کابینت بالایی

استفاده از رنگ های روشن

انتخاب رنگ های روشن فضا بزرگ تری را به نمایش می گذارد. اگر فضا آشپزخانه شما کوچک است بهتر است تا در انتخاب رنگ کابینت ها، دیوار و پالت از رنگ های روشن استفاده کنید.

استفاده از فرش آشپزخانه

استفاده از فرش هایی با رنگ های گرم فضا منسجم تری را در آشپزخانه ایجاد می کند.

استفاده از میز ناهارخوری گرد

اگر فضا آشپزخانه شما کوچک است با توجه به ساختار آشپزخانه بهتر است یک میز گرد را انتخاب کند. زیرا علاوه بر اینکه فضا کف را بازتر نشان می دهد، افراد بیشتری را نیز به دور خود جمع می کند.

میز گرد در آشپزخانه

آویز کردن لیوان

آویز کردن لیوان ها علاوه بر اینکه در بهینه سازی فضا موثر است، جلوه زیبایی نیز به آشپزخانه می بخشد.

پنهان کردن یخچال در کابینت

این ایده فضا را یکپارچه و زیبا می کند اما یکی از ایده های گران محسوب می شود.

پنهان کردن یخچال در کابینت

اضافه کردن گلدان

اضافه کردن چند گل وگیاه طبیعی هم در تصویه هوا خانه موثر است و هم جلوه ای زیبا و خیره کننده ایجاد می کند.

گلدان در آشپزخانه

سخن آخر

یک آشپزخانه شیک و زیبا در دکوراسیون داخلی خانه بسیار موثر است. اگر قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارید می توانید  جهت دریافت مشاوره با مشاوران شرکت رازنگر در ارتباط باشید. شما با کمک متخصصین این شرکت می توانید جهت بازسازی آشپزخانه خود در کوتاه ترین زمان اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up