درب ضد سرقت یا درب معمولی؛ انتخاب با شماست!

مقدمه

ایمن سازی خانه با نصب درب ضد سرقت یکی از رایج ترین اقداماتی است که افراد پس از نوسازی و یا بازسازی ساختمان در پی انجام آن هستند. همانطور که از اسم آن پیداست بارزترین تقاوت این درب با درب معمولی، درمیزان استحکام و امنیت این درب ها می باشد. به گونه ای که در برابر اهرم شدن و شکستگی بسیار مقاوم است و امنیت بالایی را به همراه دارد. اگر قصد خرید درب های ضد سرقت را دارید و مایلید با تفاوت آن با درب های معمولی بیشتر آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی تفاوت درب ضد سرقت با درب های معمولی

درب ضد سرقت و درب های معمولی قطعا تفاوت های اساسی دارند که وجود این تفاوت ها باعث شده تا افراد زیادی تمایل داشته باشند برای خانه یا محل کار خود از این درب ها استفاده کنند. از جمله تفاوت های این درب ها می توان به تفاوت در بدنه، کیفیت، امنیت، رنگ، زیبایی، ماندگاری و قیمت اشاره کرد که در ادامه به بررسی هرکدام می پردازیم.

درب ضد سرقت

تفاوت در بدنه

یکی از اصلی ترین تفاوت های درب معمولی با درب ضد سرقت در جنس بدنه و استراکچر آن ها است. با یک نگاه ساده به این دو محصول می توان به آسانی تفاوت در مقاومت درب ضد سرقت را تشخیص داد. بدنه این درب از چوب و فلز ساخته شده است که ترکیب این دو متریال باهم، موجب افزایش چشم گیری در میزان مقاومت این نوع درب ها هنگام سرقت می گردد.

تفاوت در کیفیت

کیفیت این دو درب نیز یکی دیگر از موارد تفاوت درب ضد سرقت با درب های معمولی است. در مراحل طراحی و ساخت درب های ضد سرقت از جدیدترین و بروزترین تکنولوژی و فناوری بهره می برند که همین امر در میزان کیفیت و مقاومت بالا آن تاثیرگذار است. البته لازم به ذکر است که درب های ضد سرقت همچنین با توجه به جنس چوب و فلز به کار رفته در ساخت آن دارای کیفیت های متفاوتی است. از دیگر مزیت های این درب می توان به استفاده از عایق صدا و حرارت در ساختار آن اشاره کرد.

تفاوت در امنیت

امنیت بالا درب های ضد سرقت یکی دیگر از تفاوت های این نوع درب با درب های معمولی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. در این درب ها به سبب استفاده از قفل های هوشمند، تعداد لولا بیشتر و ضخامت بیشتر دارای امنیت بسیار بالایی می باشد و وجود همین ویژگی ها سبب شده تا نسبت به درب های معمولی از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد.

درب ضد سرقت

تفاوت در قفل

در ساخت درب ضد سرقت از قفل های پیشرفته ای همچون قفل گاو صندقی، اثر انگشتی، تشخیص چهره و… استفاده می شود. برای مثال زبانه های قفل گاو صندقی از چهار جهت وارد چهارچوب درب شده و امنیت چندین برابری را ایجاد می کند. در صورتی که در ساخت درب های معمولی استفاده از این قفل ها بی فایده است زیرا متریال استفاده در این درب مقاومت چندان در برابر ضربه نداشته و به آسانی باز و یا شکسته می شود.

تفاوت در رنگ

نوع رنگ، ثبات و ماندگاری آن از دیگر موارد تفاوت درب ضد سرقت با درب های معمولی است. فرآیند به کار رفته در رنگ آمیزی درب های ضد سرقت از پیچیدگی خاصی برخوردار است که باعث افزایش مقاومت این درب ها در برابر برخورد ضربه یا خط و خش می شود. کیفیت و نوع رنگ استفاده شده نیز در مقایسه با درب های معمولی بسیار متفاوت است که این ویژگی موجب سهولت در نظافت این نوع درب می شود. بنابراین توجه به نکته در هنگام خرید درب های ضد سرقت بسیار ضروری است.

تفاوت در زیبایی

در ساخت درب های ضد سرقت از شیک ترین و زیباترین طرح ها استفاده شده و نمایی با شکوه را برای محل مورد نظر ایجاد می کند. همچنین استفاده از انواع روکش های طرح دار در ساخت این درب امکان انتخاب برای هر سلیقه ای را فراهم کرده است.

تفاوت در ماندگاری

در خرید هر کالایی طول عمر بالا و ماندگاری یکی از ویژگی های برجسته آن به شمار می آید. درب های ضد سرقت با توجه به رنگ و متریال استفاده شده هنگام ساخت و بهره گیری از فناوری خاص دارای طول عمر بالایی است کارکرد بالایی را برای فرد ارائه می دهد. در واقع ماندگاری این محصول به اندازه ای است ک طی سالیان سال برای شما قابل استفاده است و قیمت بالای این محصول را جبران خواهد کرد.

درب ضد سرقت

تفاوت در قیمت

در پایان باید گفت بی تردید یکی دیگر از تفاوت های این دو درب در قیمت آن ها است. تمام ویژگی های بیان شده برای درب ضد سرقت برتری صد در صدی آن نسبت به درب های معمولی را به همراه دارد. به همین دلیل هنگام خرید این نوع درب باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

لازم به ذکر است که نصب درب ضد سرقت از درب های معمولی سخت تر است زیرا این درب ها با چهارچوب نصب می شوند و پس از نصب به رگلاژ کردن نیز احتیاج دارند. گارانتی این نوع درب همراه با قفل و یراق آلات است که هنگام خرید به مشتری تحویل داده می شود.

جمع بندی

اگر به دنبال خرید هستید، می توانید برای دریافت مشاوره و انتخابی بهتر با شرکت رازنگر تماس حاصل نمایید. تنوع در طرح، رنگ، ابعاد و قیمت بسیار این درب بیشتر از درب های معمولی است. متریال استفاده شده، قفل های پیشرفته و بروز در ساخت این نوع درب میزان امنیت بسیار بالایی را به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up