10 ایده برای دکوراسیون خانه های کوچک

طراحی دکوراسیون خانه های کوچک در نگاه اول بسیار چالش برانگیز است، اما لازم و ضروری می باشد. صاحبان ملک می توانند بسیاری از استراتژی های طراحی خانه های بزرگ را با توجه به تناسب، به همراه تکنیک هایی که آن خانه را بزرگ تر جلوه دهد، استفاده کنند. این روزها زندگی در خانه های کوچک به خصوص در شهر های بزرگ مانند تهران بسیار مشکل شده است. طراحی یک فضای بزرگتر و کارآمد می تواند حس آرامش ذهنی را به صاحبان خانه القا کند.

اینکه خانه بزرگی ندارید، دلیل بر این نمی شود که سبک خود را به رخ نکشید. طراحی دکوراسیون خانه های کوچک به اندازه خانه های بزرگ نیازمند نبوغ است.

شرکت معماری “رازنگر” با شعار اینکه یک فضای کوچک چالش بزرگی نیست، آماده طراحی فضای دلخواه شما، در منزل شما می باشد.

دکوراسیون داخلی

نکته اصلی در دکوراسیون منزل شما این است که از شلوغی خانه خود پرهیز کنید و در عین حال فضاهای داخلی جذابی را ایجاد کنید. چه در حال طراحی ایده آل اتاق خواب های کوچک، سالن پذیرایی و یا قسمت های دیگر خانه خود هستید، ایده های ذکر شده در طراحی دکوراسیون دانش لازم را برای تغییر خانه کوچک در اختیار شما قرار می دهد.

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی خانه کوچک

به طور کلی نباید از وسایلی مانند مبلمان و پرده رنگارنگ استفاده کنید. در انتخاب رنگ دقت کنید. از یک رشته رنگ عمومی استفاده کنید. این جمله به این معنا است که در هر اتاق از یک رنگ استفاده نکنید، بلکه رشته ای از رنگ های به هم مرتبطی باشد تا ظاهری منسجم و فضایی دلنشین ایجاد کنند. در ادامه با بررسی نکات کاربردی در دکوراسیون، اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

دکوراسیون داخلی خانه کوچک

دیوارها

مهم ترین و کلیدی ترین هدف در دکوراسیون خانه های کوچک، بزرگ تر نشان دادن آن است. از فضاهای عمودی در خانه خود غافل نشوید. در نظر داشته باشید که در چیدمان وسایل خود باید استراتژی خاصی به کار ببرید. یکی از این روش ها استفاده صحیح از دیوارها می باشد یعنی روی دیوارها قفسه کتاب، انواع باکس ها، تخت خواب های تاشو و … را نصب کنید. این کار نه تنها باعث بخشیدن عمق بیشتری به خانه شما (چه در نشیمنگاه و چه در اتاق های خواب) می شود، بلکه باعث می شو از فضاهای بلندتر استفاده کنید.

دیوار در دکوراسیون داخلی خانه کوچک
دیوار در دکوراسیون داخلی خانه کوچک

نور

یک اتاق و خانه کوچک با نور بیشتر می تواند دلبازتر شود. استفاده از پرده های سیاه و تیره ممنوع! یعنی علاوه بر اینکه اجازه دهید نور طبیعی به واسطه پنجره ها به داخل خانه شما بیاید، از نور اضافی در منزل خود استفاده کنید. حال اگر فضای کافی برای استفاده از وسایل روشنایی رومیزی و روی زمین ندارید، گزینه نورپردازی را در دکوراسیون منزل کوچک خود انتخاب کنید. چراغ های رشته ای، دیوارکوب ها و نورهای آویز از نمونه وسایل نورپردازی می باشد.

نور در دکوراسیون داخلی
تاثیر نور در دکوراسیون داخلی خانه کوچک

از شر وسایل اضافه خلاص شو!

نظم، اولین قانون آسمانی است. “الکساندر پوپ” از غرق شدن در خانه‌های کوچک با لوازم جانبی و استفاده از اشیاء اضافی بیش از حد خودداری کنید تا فضا را باز و جادارتر نگه دارید. در عوض، یادگاری‌های خاص خود را با دقت انتخاب کنید تا هنگام تزئین قفسه‌های دیواری از آن ها استفاده کنید. ویرایش وسایل اضافی در دکوراسیون منزل کوچک شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در غیر این صورت خطر شلوغ شدن فضای داخلی خانه شما را به دنبال دارد.

گروه متخصص و مجرب ما با به کارگیری ایده های ناب در دکوراسیون منزل به شما کمک می کنند تا بهترین استفاده از فضای داخلی خانه خود را داشته باشید. برای مشاوه با تیم ما همین حالا تماس بگیرید.

گیاهان و گل ها

فضای سبز و گل ها به خانه شما گرما و فضای دلنشینی می بخشد به شرطی که مراقب باشید تا بیش از اندازه فضا را شلوغ نکنید.« جایی که گل‌ها شکوفه می‌دهند، امید نیز شکوفه می دهد.» اگر نمی توانید مسئولیت گیاهان را بپذیرید، نمونه های مصنوعی گزینه های بسیار مناسبی محسوب می شوند. به یاد داشته باشید در دکوراسیون خانه کوچک گیاهان مریض و در حال مرگ انرژی منفی را وارد خانه شما می کنند. از این رو قبل از این کار حتما از خود در نگهداری آن ها مطمئن شوید.

وسایل در دکوراسیون خانه

جداسازی فضا

امروزه یکی از دلایل محبوبیت دکوراسیون خانه های کوچک، جداسازی و تفکیک فضای داخلی با المان های متنوع می باشد. پرده های شفاف، قفسه های باز و… (بدون ایجاد تنگی نفس!) از جمله وسایلی است که فضای داخلی را مجزا می کند بدون اینکه فضای نشیمنگاه تنگ شود. همه این گزینه ها به نور کمک می کنند تا به تابش خود ادامه دهد و فضای خانه را همچنان روشن سازد. این وسایل علاوه بر کاربردشان به زیباسازی فضای خانه نیز کمک می کنند.

جداسازی فضا

مبلمان چند منظوره

امروزه علاوه بر اینکه در دکوراسیون منزل کوچک، در خانه های متراژ بالا از مبلمان چند منظوره استفاده می شود. این مدل از مبلمان هم در فضا و هم در هزینه شما صرفه جویی می کند. شاید بتوان گفت به لطف خانه های کوچک و نیاز مردم در استفاده از وسایل منزل، وسایل مبتکرانه برای مصارف چند منظوره در بازار عرضه شد. به عنوان مثال میزهای ناهارخوری و تخت خواب ها به سبکی ساخته شده اند که با کنار گذاشتن آن ها، می توان فضای بیشتری را ایجاد کرد. پس به دنبال مبلمانی باشید که اهداف مختلفی را انجام می دهند، مانند تخت خواب هایی که به نیمکت تبدیل می شوند و یا میزهای کناری که به میز تحریر تبدیل می شوند.

گروه معماری و ساختمای “رازنگر” با مشاوره و ارائه ایده های ناب طراحی دکوراسیون خانه های کوچک شما (ساکنین تهران) را به فضایی باز و دلپذیر تبدیل می کند.

مبلمان در دکوراسیون داخلی
مبلمان در دکوراسیون داخلی

آینه ها

وقتی حرف از دکوراسیون در میان باشد، آینه ها نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. آینه ها با بازتاب نور طبیعی و غیر طبیعی به خانه شما نور اضافی و احساس فضای اضافی اضافه می کند. پیشنهاد افراد مجرب ما استفاده از آینه های بزرگ، چند آینه کوچک در یک اتاق و حتی بر روی دیوار، گالری از آینه ها درست کنید. آیینه‌ای بگیر و تماشای خویش کن.

آینه در دکوراسیون داخلی خانه کوچک
آینه در دکوراسیون داخلی خانه کوچک

درها

در ها به خودی خود کمی از فضا را اشغال می کنند. برای دکوراسیون خانه های کوچک توصیه می شود که از درهای کشویی برای اتاق ها، آشپزخانه و حتی کمد های دیواری استفاده شود چرا که این درها فضای اضافی اشغال نمی کنند.

در ریلی

کمد های دیواری

بهم ریختگی به معنای فضای کمتر است. هدف شرکت ما در طراحی دکوراسیون ایجاد فضای ذخیره سازی و مساحت بیشتر در خانه های شما می باشد. صد البته یک کمد دیواری معمولی و غیر استاندارد این نیاز ها را نمی تواند برآورده کند. ما شلوغی ها را تمیز می کنیم و فضا را برای شما وسعت می بخشیم. مدل گوشه ای به دلیل اینکه در فرورفتگی ها قرار می گیرد به فضاسازی بسیار کمک می کند. از طرف دیگر کمد دیواری کشویی نیز فضای خیلی کمی در اتاق شما اشغال می کند. کمد دیواری مناسب نه تنها فضای بیشتری به خانه شما می دهد بلکه باعث کاهش هزینه برای خرید لوازم اضافی می شود.

کمد دیواری
کمد دیواری در دکوراسیون داخلی خانه کوچک

فرش ها

طراحی یک خانه کوچک بیشتر با خطای دید انسان ها سر و کار دارد به عبارتی چشم ها را باید فریب داد. استفاده از فرش های بزرگ در دکوراسیون منزل کوچک بسیار اهمیت دارد. فرش های کوچک در خانه های کوچک باعث کوچک نشان دادن آن محیط می شود. المان هایی مانند شکل اتاق و نوع مبلمان در انتخاب فرش بسیار تاثیر گذار است و باید به آن ها دقت بسیاری شود.

نکات دیگر

در دکوراسیون خانه های قدیمی ما به مهمترین ایده ها اشاره کردیم ولی باید توجه داشت که طراحی فقط به این نکات ختم نمی شود. اندازه های پرده، استفاده از میزهای دایره ای، مبلمان پایه کوتاه و بسیاری موارد دیگر در هنگام طراحی دکوراسیون باید به آن ها توجه کرد.

هدف تیم ما از دکوراسیون خانه های کوچک، به حداکثر رساندن استفاده شما از فضای خانه می باشد. همه رویاهای بزرگ، ابتدا در سر یک رویاپرداز بوده اند! “هریت تابمن”

ایده کاربردی برای دکوراسیون داخلی
ایده های کاربردی برای دکوراسیون خانه های کوچک

شرکت معماری “رازنگر” با اعتقاد بر اینکه خانه های شما مکانی باارزش می باشند و باید از جنبه های مختلف ( از بازسازی و نوسازی تا دکوراسیون خانه های شما) مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up