سقف کشسان در دکوراسیون داخلی

طی سالیان گذشته پیشرفت­ های چشمگیری در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی صورت گرفته است. یکی از مدرن ترین گزینه ها برای زیباسازی فضا نصب سقف کشسان در دکوراسیون داخلی می باشد. این سقف تغییر و تحول شگرفی در صنعت طراحی داخلی ایجاد کرده و برای استفاده در هر مکانی مناسب است. در این مقاله به معرفی سقف کشسان و همچنین کاربرد انواع آن در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

سقف کشسان در دکوراسیون داخلی

معرفی سقف کشسان

همانطور که از نام این محصول پیداست این سقف خاصیت کشسانی دارد و از جنس پارچه PVC تولید می شود. این سقف که به سقف باریسول نیز معروف است می­توان در اندازه ها و قالب های متفاوتی برش داد و با استفاده از روش گرمادهی در پروفیل های مخصوص نصب نمود. این سقف ها انواع مختلفی دارد که طبق فضا مورد نیاز و ویژگی های معماری و دکوراسیون داخلی می­ توان نوع مناسب آن را به کار گرفت.

  • کلودز
  • لاکر یا آینه ای
  • مات
  • گلکسی
  • ترنسپرنت
  • ساتن
  • برلیانت

مزایا استفاده از سقف کشسان

  • قابلیت چاپ تصاویر دلخواه روی سقف
  • قابلیت شستشو و نگهداری آسان
  • دارای خاصیت ضد آب بودن
  • مقاوم در برابر آتش
  • آنتی باکتریال بودن
  • مقاوم در برابر ورود گرد و غبار و آلودگی
  • امکان جابه ­جایی و انتقال به مکانی دیگر
  • مقاوم در برابر انواع مواد شیمیایی
  • طول عمر زیاد

چند مورد از کاربردهای سقف کشسان در دکوراسیون داخلی

این مدل از سقف را می توان در بسیاری از مکان هایی که صاحبان آن ترجیح می دهند یک دکوراسیون شیک و مدرن را جایگزین سقف های سفید و گچی کنند، قابل اجرا است. با ما همراه باشید تا چند نمونه از مهم ترین کاربردهای سقف کشسان را بررسی کنیم.

اجرا سقف کشسان در منازل

بیشترین کاربرد آن برای اجرا در طراحی داخلی منازل است. اجرای اغلب سقف های گچی علاوه بر اینکه هزینه زیادی را به دنبال دارد، زیبایی چندانی ایجاد نمی کند در نتیجه بسیاری از افراد استفاده از سقف کشسان در منازل را ترجیح می دهند. از طرفی قرارگیری یک سقف ساده در کنار کفپوش و دیوارپوش های جذاب و شیک نما آشفته و نامتقارنی را به تصویر می کشد. در این شرایط استفاده از این نوع سقف ها بهترین انتخاب است. همه انواع سقف کشسان برای اجرا در منازل مناسب بوده و امکان اجرا آن در هر طرح، مدل، رنگ و نورپردازی فراهم می باشد. همین تنوع و آزادی در انتخاب باعث محبوبت این نوع سقف شده است.

سقف کشسان در منازل

اجرا سقف کشسان در اتاق خواب

معمولا زیبایی و آرامش در دکوراسیون اتاق خواب برای همه ما از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور می توان از سقف های کشسان آینه ای یا لاکر استفاده کرد. همچنین تعبیه شدن یک سقف کشسان که با فیبرهای نوری تزئین شده و در آن تصاویری از طبیعت به چشم می خورد می تواند حس آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

سقف کشسان در اتاق خواب

اجرا سقف کشسان در بیمارستان ها

در فضا بیمارستان ها معمولا موادی مثل آب، کلر و یا گازهایی مثل اتر و فرمال به وفور وجود دارد. همانطور که گفتیم یکی از ویژگی های این نوع از سقف ها مقاومت در برابر مواد شیمیایی است که موجب شده برای استفاده در محیط بیمارستان کاربردی باشد. همچنین خاصیت آنتی باکتریال بودن سقف کشسان، آن را برای اجرا در اتاق عمل و دیگر مکان های استرولیزه مناسب کرده است.

سقف کشسان در بیمارستان

بیمارستان ها محیط هایی پر استرس و نگران کننده هستند و معمولا اشخاصی که به بیمارستان مراجعه می کنند حال روحی چندان خوبی ندارند. نصب این مدل سقف ها که اصولا با تصاویری مانند آسمان آبی و درختان طراحی شده اند، موجب القا حس آرامشی هرچند کم به اشخاص حاضر در محیط بیمارستان القا شده و از میزان استرس آن ها کم خواهد کرد.

اجرا سقف کشسان در مراکز تفریحی یا تجاری سرپوشیده

معمولا افرادی که مشغول خرید و تفریح هستند حس شور و نشاط بسیاری دارند و اگر با طراحی مناسب محیط بتوانید این شور و نشاط را افزایش دهید، می توان تا ساعت ها آن ها را مشغول تفریح یا خرید نگه داشت. به همین دلیل معمولا در مراکز تجاری یا شهربازی ها از رنگ های گرم برای سقف های کشسان استفاده می شود.

سقف کشسان در مراکز تفریحی

اجرا سقف کشسان در استخرها

امروزه در بسیاری از استخرها یا مجموعه های آبی سرپوشیده از طرح ها و مدل های مختلف از این سقف ها جهت زیبایی در طراحی داخلی استفاده شده است. سقف های لاکر، چاپی و ترنسپرنت برای اجرا در این فضاها مناسب می باشند. طرح اسمان مجازی یا کهکشان چاپی و یا نورپردازی فیبر نوری در سقف کشسان لاکر برای استفاده در سقف استخر بسیار پرطرفدار است. همچنین به کارگیری سقف ترنسپرنت یا همان نور گذر در محیط استخر جلوه خاص و منحصربه فردی را در محیط ایجاد می نماید.

سقفذ کشسان در استخر

اجرا سقف کشسان در سالن های برگزاری نمایش

معمولا در فضاهای بزرگی مثل سالن های همایش، لابی هتل ها و نمایشگاه های ماشین به یک نورپردازی یکدست نیاز می باشد. سقف ترنسپرنت مناسب ترین گزینه برای این کار است. به منظور افزایش کیفیت در نورپردازی می توان از لامپ های SMD و یا سقف ترنس لوسنت با نورپردازی LED استفاده کرد.

سقف کشسان در هتل ها

اجرا سقف کشسان در سرویس بهداشتی

این سقف به دلیل خاصیت ضد رطوبت و آنتی باکتریال بودن برای دکوراسیون داخلی سرویس های بهداشتی و حمام بسیار کاربردی است.

سقف کشسان در سرویس بهد اشتی

نصب سقف کشسان به چه شکل است؟

برای اینکه پارچه سقف به اسانی کشیده شود باید از حرارت برای افزایش خاصیت کشسانی استفاده کرد. با گرم شدن پارجه، اندازه آن تا حد دلخواه قابل تغییر است. عمل گرم کردن پرده معمولا با استفاده از بخاری های گازی قابل حمل و یا هیتر مخصوص انجام می شود. استفاده از هیتر مخصوص چین و چروک های روی پرده را نیز از بین خواهد برد.

زمانیکه پارچه به حالت ارتجاعی استاندارد رسید عملیات نصب آغاز خواهد شد. برای نصب به لوازمی مثل جت هیتر برای حرارت دهی، کاردک های مخصوص برای باز و بسته کردن سقف، پیچ نگهدارنده، نوار چسب آلومینیومی، متر لیزری، تراز سقفی، ابزارهای نورپردازی و 4 گیره برای نگهداشتن سقف کششی نیاز دارید.

ابتدا با کمک گیره های مخصوص، گوشه پارچه را روی پروفیل آلومینیومی ثابت کرده و وسط اضلاع را وارد پروفیل می کنید. در نهایت با استفاده از چسب مخصوص پارچه را به پروفیل آلومینیومی وصل می کنید.

بهتر است بعد از نصب با کمک نوار درزگیری، تمامی درزهای بین سقف و دیوار را بپوشانید تا مانع از ورود گردوغبار و حشرات به پشت سقف شود. در پایان برای پاک کردن اثر دست یا گرد و خاک روی سقف از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر قصد دارید تا از سقف کشسان در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید می توانید از طریق تماس با مشاوران و متخصصان شرکت رازنگر مشاوره های لازم جهت انتخاب و خرید بهترین طرح و مدل را دریافت نمایید.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up