انواع نورپردازی کناف در بازسازی ساختمان

نورپردازی در شیک تر و زیباتر دیده شدن دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارد و می توان گفت که یکی از مهمترین اقدامات در بازسازی ساختمان به شمار می رود. به همین دلیل از روش های مختلفی برای نورپردازی در محیط کار یا خانه بهره می گیرند. تنوع لامپ های موجود در بازار بسیار زیاد است. برخی از آن ها برای نصب در سقف طراحی شده اند و برخی برای آویزان کردن از آن. یک سبک نورپردازی به صورت مخفی هم وجود دارد که بسیار جذاب و پرطرفدار است. در این سبک، منبع نور دیده نمی شود و تنها روشنایی حاصل از لامپ ها قابل رویت است. نورپردازی یک کار اصولی است که طراحی و اجرا درست آن منجر به زیبایی چند برابر محیط خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا با انواع نورپردازی کناف در بازسازی ساختمان آشنا شویم.

انواع نورپردازی کناف

انواع نورپردازی سقف کناف

ایده نورپردازی در سقف یک ایده جالب و کاربردی است که برای ایجاد فضایی لوکس و مدرن در محیط خانه یا دفتر کار استفاده می شود. برای محیط خانه سه نوع نورپردازی کاربردی وجود دارد که شامل نورپردازی سقف کناف آشپزخانه، نورپردازی سقف کناف پذیرایی و نورپردازی سقف کناف اتاق خواب می باشد.

1.    نورپردازی سقف کناف آشپزخانه

نورپردازی در سقف کناف آشپزخانه معمولا برای کناف هایی با طرح ساده اجرا می شود تا کابینت ها در مرکز توجه قرار داشته باشند.

·       نورپردازی با چراغ های هالوژنی روی سقف کناف

استفاده از چراغ های هالوژنی نور محیط را افزایش می دهد و نورپردازی سقف را کامل می کند. چیدمان این چراغ ها بر روی سقف کناف آشپزخانه کاملا سلیقه ای است و می توان آن را به شکل های مختلف چید.

نورپردازی با چراغ های هالوژنی روی سقف کناف

·       نورپردازی در سقف کناف پلکسی

ایده به کارگیری نورمخفی درون سقف کاذب پلکسی جلوه مدرن و بروزی به آشپزخانه شما خواهد بخشید. به علاوه این نوع نورپردازی برای تامین نور میز کانتر هم بسیار کارآمد است.

نورپردازی در سقف کناف پلکسی

·       ترکیب نور مخفی و هالوژنی در سقف کناف

ایده ترکیب نور مخفی با لامپ های هالوژنی یا چراغ های آویزی یک ایده شیک و جذاب است. این نورپردازی زیبایی محیط آشپزخانه شما را دو چندان می کند.

ترکیب نور مخفی و هالوژنی در سقف کناف

2.    نورپردازی سقف کناف پذیرایی

نورپردازی در سقف پذیرایی به روش های مختلفی قابل اجرا است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

·       استفاده از نور مخفی در سقف کناف پذیرایی

نورپردازی سقف پذیرایی به روش نور مخفی یک ایده جذاب برای بازسازی دکوراسیون داخلی و زیبایی است. در این روش سقف کناف روی سقف پذیرایی نصب می شود و دور تا دور آن را چراغ هایی نصب می کنند که نور را به صورت مخفی نمایش می دهد. انتخاب رنگ نور مخفی متناسب با دکوراسیون داخلی باعث می شود تا هاله نور بازتاب شده از نور مخفی فضایی بسیار شیک و آرامش بخش را ایجاد کند.

استفاده از نور مخفی در سقف کناف پذیرایی

·       استفاده از چراغ هالوژن در سقف پذیرایی

استفاده از چراغ های هالوژنی در سقف کناف ساده ترین و پرطرفدارترین روش برای ایجاد فضایی زیبا در محیط پذیرایی است.

·       ترکیب نور مخفی و هالوژن در نورپردازی سقف پذیرایی

ترکیب نور مخفی و چراغ های هالوژنی یک مدل دیگر از ایده های قابل اجرا برای سقف کناف پذیرایی است. این مدل یک مدل فوق العاده جذاب است که می تواند فضا خانه را بسیار چشمگیر کند. چنانچه سقف کناف نصب شده در پذیرایی از نوع طرحدار باشد به زیبایی این نورپردازی می افزاید. پیشنهاد می شود از نور مخفی با رنگ های متناسب با فضا استفاده شود تا هارمونی خوبی با محیط ایجاد کند.

ترکیب نور مخفی و هالوژن در نورپردازی سقف پذیرایی

·       استفاده از لوستر در سقف

انتخاب یک لوستر که با دکوراسیون خانه هارمونی داشته باشد، یک ایده خوب جهت نورپردازی سقف پذیرایی است. اگر دکوراسیون منزل شما طرح کلاسیک است از لوسترهای کلاسیک و اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است از لوسترهایی با طرح مدرن استفاده کنید.

·       استفاده از چراغ های آویز لوکس در وسط سقف

اگر از وسایلی با سبک مدرن در دکوراسیون داخلی خود استفاده کردید، این مدل نورپردازی انتخاب بسیار خوبی برای خانه شما می باشد زیرا فضایی خاص و شیک را ایجاد می کند. چراغ های آویز در وسط سقف وظیفه تامین نور کانونی محیط را برعهده دارند و تکمیل کننده نورپردازی محیط محسوب می شوند. این چراغ ها از تنوع بالایی برخوردارند که می توانید با توجه به سلیقه خود آن را انتخاب کنید.

·       نورپردازی فانتزی

استفاده از لامپ ها یا چراغ های فانتزی در افزایش جذابیت محیط نقش بسیاری دارند. برای مثال لامپ های حبابی که در سقف کاذب راهروها نصب می شوند، محیطی مدرن و کاربردی را ایجاد می کنند.

نورپردازی فانتزی

·       نورپردازی در سقف کناف طرحدار

سقف کاذب طرحدار یک ایده جذاب برای نورپردازی در سقف پذیرایی است. زیرا سقف طرحدار امکان به کارگیری نور بیشتر در نورپردازی سقف را در اختیار شما قرار می دهد.

3.    نورپردازی سقف کناف اتاق خواب

بسیاری از افراد هنگام بازسازی ساختمان، برای اینکه اتاق خواب خود را از یکنواختی خارج کنند از ایده نورپردازی در سقف کناف اتاق خواب استفاده می کنند. این نوع نورپردازی شامل دو نوع زیر می باشد.

·       نورپردازی با استفاده از لوستر، هالوژن و نور مخفی

نصب لوستر در وسط اتاق و همچنین به کارگیری چراغ های هالوژنی و نور مخفی در دور تا دور سقف کناف می تواند نور را به خوبی در تمام اتاق پخش کند. در صورتیکه از سقف کاذب کناف طرحدار در سقف استفاده شده، بهتر است نورپردازی به سمت طرح سقف اجرا شود تا طرح سقف بیشتر و بهتر به نظر برسد.

نورپردازی با استفاده از لوستر، هالوژن و نور مخفی

·       نورپردازی دورتادور سقف اتاق

همانطور که در بالا اشاره شد نورپردازی دورتادور در سقف کناف برای پخش یکنواخت نور در محیط اتاق خواب مناسب است. بنابراین پیشنهاد می شود تا هر نوع نورپردازی ای که برای اتاق خواب انتخاب می کنید، حتما به صورت دورتادور اجرا شود.

نورپردازی دورتادور سقف اتاق

سخن پایانی

شما می توانید با استفاده از انواع نورپردازی کناف در بازسازی ساختمان که در این مقاله ارائه شد، مدل مدنظر خود را انتخاب کنید و با اجرا آن محیط خانه خود را زیباتر کنید. همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره در این زمینه با مشاوران و متخصصان گروه ساختمان و معماری رازنگر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up