بازسازی منزل+5 نکته کلیدی

بازسازی منزل معمولا یک فرآیند هیجان انگیز و در عین حال سخت و سردرگم کننده است. بازسازی به معنا تعمیر و بازگرداندن نقاط آسیب دیده منزل و یا ایجاد دکوراسیون جدید است. به عنوان مثال، اگر آشپزخانه ای بازسازی شود، پس از اتمام آن همچنان آشپزخانه خواهد بود. به عبارتی بازسازی خانه برای تغییر ساختار، شکل یا ظاهر خانه است. در این مقاله قرار است تا با 5 نکته کلیدی درباره بازسازی منزل آشنا شویم. شناخت نکات کلیدی قبل از بازسازی منزل می تواند شما را در رسیدن به نتیجه دلخواه یاری کند. با در نظر گرفتن این نکات می توانید بهترین دکور و طراحی را برای قسمت های مختلف خانه‌تان انتخاب کنید و حس یک خانه کاملاً جدید را برای خود و خانواده به ارمغان آوردید.

بازسازی منزل

1.  بودجه بندی

یکی از مهمترین نکات قبل از شروع هر نوع پروژه ای، تعیین میزان بودجه و توانایی مالی برای شروع کار است. گاهی می بینیم که هزینه بازسازی و امور مربوط به تعمیرات بیشتر از حد تصور می شود. به همین دلیل بهتر از قبل از شروع حتما محدوده توانایی پرداخت هزینه ها را برای خود مشخص کنید. شاید بودجه در دسترس شما کم باشد و قادر به نوسازی همه موارد مد نظر نباشید اما می توانید بسیاری از مشکلات منزل خود را برطرف کرده و تغییرات چشمگیری در دکوراسیون منزل ایجاد نمایید.

2. تعیین هدف از بازسازی

نکته بعدی که از اهمیت بالایی برخوردار است، تعیین هدف از بازسازی منزل می باشد. حتما از قبل مشخص کنید که می خواهد چه تغییراتی را در منزل خود ایجاد کنید. از یکنواختی خانه خسته شده اید و تغییر در طراحی خانه را ضروری می دانید؟ مثلا می خواهید با حذف دیوار یه اتاق، سالن پذیرایی خود را بزرگ تر نمایید؟ یا با تعویض کابینت ها، شیرآلات، کفپوش و… قصد بازسازی کامل آشپزخانه را دارید؟ یا تنها می خواهید اتاق خواب ها و سرویس بهداشتی و حمام را بازسازی کنید؟ پیشنهاد می شود همه تغییرات را در نظر بگیرید و سپس برنامه ریزی نمایید.

3. مشورت با شرکت های فعال در زمینه بازسازی

قبل از شروع عملیات بازسازی حتما از یک یا چند شرکت ساختمانی در این زمینه مشورت بگیرید. متخصصین در زمینه بازسازی و نوسازی در انتخاب مصالح و تاسیسات مناسب شما را یاری می کنند و در اجرا این امور تبحر لازم را دارند. البته شرکتی دارای عملکرد مناسب است که قبل از شروع همه مسائل و مشکلات را به طور شفاف بیان نماید و انجام امور به بهترین شکل را تضمین کند. در پایان کار نیز در صورت بروز مشکلات احتمالی، پاسخگو شما باشد.

بازسازی اتاق خواب

4. تعیین مکان هایی که قصد بازسازی آن را دارید

قبل از شروع پروژه بازسازی حتما لازم است تا مکان هایی را که قصد بازسازی آن را دارید مشخص کنید. در ادامه به اختصار به بررسی نکات لازم در بازسازی آشپزخانه، اتاق خواب، حمام  و سرویس بهداشتی می پردازیم.

1-4. بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم ترین نقاط خانه است زیرا نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون خانه ایفا می کند. علاوه بر آن خانم خانه ساعات زیادی در روز برای آماده سازی غذا در این مکان حضور دارد و زیبایی آن می تواند حس آرامش و رضایت را در او افزایش دهد. امروزه تعویض کابینت، کف سازی مناسب، کاشی بین کابینتی، تخریب رابیتس کاری ها و… از جمله اقداماتی است که در بازسازی آشپزخانه انجام می شود. روش های مختلفی برای تغییر در آشپزخانه وجود دارد که با توجه به سلیقه و بودجه در دسترس، می توانید آشپزخانه قدیمی خود را به فضایی جدید و دلچسب تبدیل نمایید.

2-4. بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب معمولا با تغییر در رنگ دیوارها شروع می شود. در این مورد با توجه به سن و سلیقه فرد، از رنگ های تیره یا روشن استفاده می شود. برای اتاق خواب کودک معمولا رنگ های روشن و شاد پیشنهاد می شود. در خانه های قدیمی کمد دیواری هایی ساخته می شد که مصالح و قطر دیوارهای آن فضا بسیاری را در اتاق اشغال می کرد. اما امروزه کمد دیواری های MDF جایگزین کمد دیواری های قدیمی شده اند که علاوه بر مقاومت بالا، قطر دیوارهای آن کمتر است و برای صرفه جویی در فضا مناسب می باشد.

3-4. بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

از مهم ترین اقداماتی که در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی قابل انجام است می توان به مواردی مثل: عایق بندی دیوارها و کف، تعمیر لوله کشی، تعویض کاشی و سنگ توالت، بازسازی تهویه، نصب قفسه و… اشاره کرد. لازم به ذکر است که در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی اولویت بندی امور از نکات کلیدی به شمار می رود که باید آن را مد نظر داشت.

5. انتخاب دکوراسیون مورد علاقه

شما می توانید با بهره گیری از طراحی خلاقانه یک فضا خاص و زیبا را ایجاد کنید. به همین منظور با صرف زمان بیشتر می توانید طرح ها و سبک های مختلف را با توجه به فضا خود بسنجد و بهترین ها را انتخاب کنید. از جمله کارهای چشمگیری که می توان برای بازسازی فضا خانه و تغییر در دکوراسیون داخلی انجام داد، تغییر رنگ دیوارها، انتخاب دیوارپوش مناسب و انتخاب متریال برای کف ساختمان است.

 همچنین تغییر در چیدمان وسایل و یا تعویض آن یک قدم مهم در ایجاد دکوراسیون جدید است. لازم است بدانید که هارمونی و هماهنگی در انتخاب سبک مبلمان و وسایل و نحوه چیدمان آن با طراحی داخلی منزل بسیار دارای اهمیت است که در صورت بی توجهی به این نکته تمام هزینه های صرف شده بی ارزش خواهد بود.

کلام آخر

شناخت و توجه به این 5 نکته کلیدی درباره بازسازی منزل که در بالا بیان شد، بسیار دارای اهمیت است. شما می توانید با دریافت مشاوره از متخصصین شرکت رازنگر با بهترین متریال ها و مصالح برای بازسازی هر نقطه از منزل آشنا شوید. و با توجه به سلیقه و بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up