بازسازی اتاق خواب + 5 روش کم هزینه برای تغییر آن

اتاق خواب یکی از مهمترین بخش های یک خانه است که افراد بعد از گذراندن یک روز طولانی و خسته کننده برای استراحت و خواب به آنجا می روند. ظاهر معمول اتاق خواب شما می تواند بعد از مدتی خسته کننده شود. بازسازی اتاق خواب از مهمترین انواع بازسازی به شمار می رود زیرا از بسیاری جهات یک چشم انداز زیبا را ایجاد خواهد کرد. بنابراین ممکن است بخواهید همه چیز را تغییر دهید و با توجه به سبک مورد علاقه، حال و هوا متفاوتی را برای اتاق خود به ارمغان آورید. در بازسازی اتاق خواب ایده ها بیشتر پیرامون اضافه کردن نور، تغییر رنگ دیوارها، روتختی، پنجره‌ها، کفپوش، کاغذ دیواری مطرح می شود.

بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب

وقتی صحبت از بازسازی خانه می شود بیشتر افراد به بازسازی بخش های دیگر خانه مانند بازسازی حمام، اتاق نشیمن و آشپزخانه تمرکز می کنند و اتاق خواب خود را فراموش می کنند. به طور متوسط هر فرد ​​حدود 30 درصد از عمر خود را در اتاق خواب می گذراند. بنابراین، اطمینان از راحت بودن اتاق خواب بسیار مهم است. خواب با کیفیت برای هر انسانی ضروری است. سطح انرژی را افزایش داده و شما را برای رویارویی با مسائل روز بعد آماده می کند. کم خوابی می تواند منجر به بیماری های جسمی مانند دیابت و فشار خون بالا شود و همچنین افسردگی و اضطراب را تشدید کند.

نکات قابل توجه در بازسازی اتاق خواب

در این قسمت به چند نکته که قبل از بازسازی اتاق خواب باید آن ها را مدنظر قرار دهید، اشاره می کنیم.

  • داشتن یک برنامه ریزی دقیق

برنامه ریزی اولین قدم در جهت بازسازی یا هر پروژه طراحی داخلی است. شما با یک برنامه ریزی دقیق، از میزان هزینه و زمان لازم برای بازسازی مطلع خواهید شد و این از استرس شما کم خواهد کرد. همچنین برنامه ریزی این امکان را به شما خواهد داد که با توجه به بودجه و زمان در دسترس، بهترین دکوراسیون را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

  • از یک طراح کمک بگیرید

ایده های مختلفی وجود دارد که صاحبان خانه می توانند آن را اجرا کنند. اما گاهی اوقات طرح مد نظر شما ممکن است فراتر از تخصص شما باشد. در چنین مواقعی باید از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید. آن‌ها روی پروژه‌های مختلف بازسازی کار کرده‌اند و شما را در ساخت یک اتاق خواب شیک و ایده آل یاری می کنند.

  •  بودجه

هنگامی که تغییرات مورد نیاز خود را تعیین کردید، برای خرید یا تغییر لوازم مورد نیاز بودجه بندی کنید. در صورت نیاز به خدمات بنایی و تعمیر، هزینه های مربوط به آن را فراموش نکنید.

بودجه در بازسازی اتاق خواب

5 روش بازسازی کم هزینه برای تغییر و بازسازی اتاق خواب

اگر قصد بازسازی دکوراسیون منزل را دارید پیشنهاد می شود از تغییر در بخش های کوچکتر خانه شروع کنید. برای مثال بازسازی اتاق خواب یکی از بهترین تغییراتی است که بسیار به چشم می آید. می توان گفت که نصب کمد دیواری یکی از بهترین و ساده ترین ایده ها برای بازسازی اتاق خواب است. اما روش های کم هزینه دیگری نیز برای ایجاد تغییری شگرف در فضا اتاق وجود دارد که در ادامه به معرفی 5 مورد از آن ها می پردازیم.

  •     نصب دیوارپوش

یک راه ساده و سریع برای بازسازی اتاق خواب، تغییر در پوشش دیوارها است. این تغییر می تواند شامل تغییر در رنگ دیوار و یا نصب کاغذ دیواری شود. استفاده از رنگ های ملایم در ایجاد فضایی آرامش بخش بسیار موثر است. رنگ های تیره علاوه بر اینکه موجب کوچکتر دیده شدن فضا می شوند، اتاق را دلگیر و گرفته می کند. دیوارهای اتاق بیشترین میزان جلب توجه را دارند و نصب دیوارپوش ها در زیباتر دیده شدن اتاق تاثیر بسزایی دارند. دیوارپوش ها دارای تنوع بالایی در جنس، مدل و طرح هستند که انتخاب را برای فرد آسان می نماید. برای بازسازی فضا اتاق، لازم نیست همه دیوارها را تغییر دهید. شما می توانید یک دیوار را رنگ کنید و یا از دیوارپوش برای آن استفاده نمایید.

نصب دیوارپوش
  •     تغییر کفپوش

یکی دیگر از روش های آسان جهت بازسازی اتاق خواب، ترمیم یا تغییر کفپوش است. اگر اتاق خواب شما با سرامیک کفسازی شده است این بار با نصب پارکت های مناسب می توانید ظاهری زیبا و شیک برای محیط  ایجاد کنید. کفپوش های سرامیکی، وینیل تخته ای و سنگ برای مناطقی با رطوبت بالا مناسب هستند. با این حال، استفاده از کفپوش های نرمی مثل فرش، موکت های پرزدار و کفپوش های لمینیت در هنگام راه رفتن با پاهای برهنه، حس خوب گرما، نرمی، آرامش و امنیت را به ارمغان می آورد.

تغییر کف پوش
  • نورپردازی مناسب

نورپردازی یکی از عوامل تاثیرگذار در بازسازی اتاق خواب است. شما می توانید با طراحی در نورپردازی دیوار و سقف، اتاق خود را به فضایی دل انگیز و آرامش بخش تبدیل کنید. استفاده از نورهای گرم در رسیدن به این فضا به شما کمک می کند. همچنین می توان از نورپردازی با سبک مدرن ایده گرفت و از آباژورهای کنار تخت و لوسترهای مدرن و امروزی استفاده کرد.

نورپردازی مناسب
  • آینه کاری

آینه ها نقش مهمی در بهتر دیده شدن فضا اتاق دارند.  به طور مثال نصب یک آینه بزرگ در اتاق خوابی با فضا کوچک، به بزرگتر دیده شدن آن کمک می کند. همچنین می توانید با نصب یک آینه با قابی زیبا در بالا تخت، به اتاق خواب خود جذابیت بیشتری ببخشید. به طور کل پیشنهاد می شود تا آینه را در محلی از اتاق قرار دهید که نور طبیعی اتاق را بازتاب کند و تصویر زیبایی در آن نقش ببندد.

  • تغییر در لوازم اتاق

گاهی تغییر در چیدمان وسایل و حذف لوازم کهنه موجب تغییری زیبا و چشمگیر در فضا اتاق می گردد. همچنین می توان برای ایجاد هماهنگی بهتر در اجزا محیط، از لوازمی که با کفپوش و دیوارپوش ها همخوانی دارند استفاده کرد. تعویض تخت، روتختی، پرده ها، پنجره ها، میز و صندلی و… از سری اقدامات کم هزینه ای هستند که برای بازسازی اتاق خواب انجام می شود. همچنین به منظور بهره وری از فضا خالی دیوارها می توان از انواع شلف دیواری و اشکال مختلف کتابخانه استفاده کرد.

تغییر در لوازم اتاق خواب

جمع بندی

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا ایده های طراحی خارق العاده ای برای بازسازی اتاق خواب خود خلق کنید. گروه ساختمان و معماری رازنگر در کنار شماست تا در زمینه طراحی و اجرا صفر تا صد بهترین دکوراسیون اتاق خواب به شما کمک کند.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up