بازسازی دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه

برای همه ما خانه مکانی است که بعد از گذراندن یک روز سخت و پر مشغله به آن پناه می بریم و در آن احساس آرامش و راحتی می کنیم. داشتن یک خانه زیبا و مجلل آرزوی هر شخصی است، اما معمولا بودجه مانع از رسیدن به این آرزو می‌شود. حتی اگر بودجه کافی برای بازسازی یا نوسازی خانه را دارید، ایده های زیادی وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک خانه شیک و جذاب برای خود و یا دیگران استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم با معرفی روش های بازسازی دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه، به شما کمک کنیم تا خانه ای با دکوراسیون دلخواه خود بسازید.

 طراحی داخلی با کمترین هزینه

قبل از اینکه به معرفی روش های بازسازی دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه بپردازیم لازم است بدانید به چند نکته توجه کنید.

  • قبل از شروع کار حتما تحقیق کنید و از ایده های موجود در اینترنت برای تزئین خانه خود الهام بگیرید.
  • از یک طراح دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. مشورت با این فرد موجب دستیابی به ایده های مناسب با نقشه و طراحی خانه می شود. همچنین اغلب اوقات کار با یک طراح باعث می شود تا از تخفیف های تجاری انحصاری بهره مند شوید و این خود باعث صرفه جویی در هزینه می شود.
طراحی داخلی با کمترین هزینه

اولین قدم برای دستیابی به یک سبک خیره کننده در خانه خود این است که از شر تمام لوازمی که دیگر نیازی به آن ندارید خلاص شوید. این کار علاوه بر اینکه فضا و ذهن شما را خلوت می کند، در تشخیص تغییرات لازم در دکوراسیون و محل مناسب برای قرارگیری وسایل مورد نیاز بسیار موثر است. بهترین روش های طراحی دکوراسیون داخلی با هزینه کم شامل موارد زیر می باشد:

نصب کاغذ دیواری و یا تغییر رنگ دیوار

یکی از رایج ترین راه های بازسازی دکوراسیون داخلی، تغییر رنگ دیوار است.البته تغییر رنگ همه دیوارها ممکن است هزینه بالایی به دنبال داشته باشد که در این صورت پیشنهاد می شود تا تغییر رنگ تنها در یک دیوار یا سقف انجام شود. از آنجایی که تغییر رنگ دیوارها به طور مکرر نیز از نظر مالی امکان پذیر نیست، بهتر است از کاغذ دیواری استفاده شود. نصب کاغذ دیواری زیبایی و کلاس خاصی را به دیوارهای خانه شما ببخشد.

تغییر در نورپردازی و استفاده از چراغ های چشمک زن

استفاده از لامپ هایی متناسب با فضا خانه تغییر زیادی در محیط ایجاد می کند. بنابراین پیشنهاد می شود لامپ های قدیمی را حذف کرده و از لامپ های جدید استفاده کنید. چراغ های چشمک زن نیز یکی از محبوب ترین وسایل دکوری خانه هستند. رشته های چراغ های چشمک زن در اشکال و اندازه های مختلف موجود است. شما می توانید آنها را در هر طول دلخواه، هر اندازه لامپ، رنگ و شکل تهیه کنید. این رشته ها برای ترسیم طرح کلی آینه، نوشتن کلمات انگیزشی روی دیوارها یا حتی آویزان شدن تصادفی روی دیوار بسیار مناسب هستند و فضایی جذاب ایجاد می کنند. شما می توانید این رشته های نور را به هر شکلی که دوست دارید طراحی و نصب کنید.

نصب آینه

آینه ها به نوعی جایگزین چراغ ها هستند، آنها می توانند هر گوشه تاریکی را روشن کنند. استفاده از آینه های مناسب با محیط و سبک خانه علاوه بر این که هزینه کمی دارد، فضای روی دیوار را می پوشانده و به آن ظرافت می بخشند. آینه های قدیمی بزرگ با طرح های عتیقه جلوه ای درجه یک به اتاق می دهند. آنها در طرح ها، اندازه ها و اشکال بسیار منحصر به فرد هستند. استفاده از آینه های مدرن در ورودی خانه هایی با سبک مدرن نیز جلوه ای بسیار زیبا به فضا می بخشند.

طراحی داخلی با کمترین هزینه

نصب شلف

نصب شلف های دیواری علاوه بر این که هزینه بسیار کمتری دارد، نمایی بسیار شیک به فضا خانه می بخشد. شلف ها در طرح ها و اندازه های مختلف ساخته می شوند و نه تنها برای نگهداری لوازم دکوراتیو بسیار کاربردی هستند بلکه به دیوارهای کسل کننده جان تازه ای می بخشند.

تغییر رنگ کابینت و کشو

از آنجایی که آشپزخانه مهمترین قسمت خانه به شمار می رود، کوچک ترین تغییر در آن به خوبی به چشم می آید. با یک لایه رنگ و روکش جدید، می توانید کابینت ها و کشوها تغییر دهید و ظاهری تازه به آشپزخانه خود ببخشید. اگر قادر به صرف هزینه بیشتری هستید می توانید درب کابینت یا کشو را به طور کامل تعویض کرده و درب های نو با طرحی متفاوت جایگزین کنید.

تعویض کفپوش

یکی دیگر از روش های بازسازی دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه، تعویض کفپوش است. تنوع بالا در طرح و قیمت باعث شده تا انتخاب کفپوش های مناسب با هر محیطی به راحتی امکان پذیر باشد. کفپوش ها نقش بسیار مهمی در زیبایی دکور خانه دارند و می توانید با انتخاب کفپوش هایی از جنس سرامیک، کاشی، پارکت و… خانه خود را زیباتر کنید. اگر فضای بیرونی دارید، اضافه کردن یک کفپوش با نمای آجری و یا ترکیب آن با چمن مصنوعی می‌تواند در ایجاد مکانی دلپذیر بسیار موثر باشد.

تعویض شیرآلات

استفاده از دوش و شیرآلات مدرن و بروز در زیبایی محیط بسیار تاثیرگذار است. از آنجایی که بعد از گذشت چند سال شیرآلات دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می شوند، نمای بدی ایجاد می کنند و تعویض آن علاوه بر افزایش زیبایی، در کاهش مصرف آب نیز موثر است.

قاب های رنگی

یکی از دیوارهای خود را با قاب های تزئینی بپوشانید. نصب نامنظم چندین قاب عکس روی دیوار علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به محیط می بخشد، در حفظ خاطرات شیرین نیز موثر است. قاب ها دارای اندازه و رنگ های متفاوتی هستند که انتخاب آن به سلیقه فرد بستگی دارد. اما از انتخاب قاب هایی کاملا یک شکل و یک اندازه و یا کاملا متفاوت بپرهیزید. پیشنهاد می شود از قاب هایی با اندازه های متفاوت اما کاملا هماهنگ استفاده کنید.

فرش های رنگارنگ

فرش ها کلید تکمیل نمای کلی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن هستند. آنها تمام عناصر اتاق را به هم  وصل می کنند و اتاق را کامل می کنند. طرح، رنگ، اندازه و سبک فرش باید مکمل مبلمان، کف و رنگ سالن یا اتاق نشیمن انتخاب شود. پیشنهاد می شود آن را بین قسمت نشیمن اصلی خود در مرکز مبل و صندلی قرار دهید.

طراحی و دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه

تغییر در چیدمان لوازم منزل

گاهی یک تغییر ساده در چیدمان لوازم منزل تغییری چشمگیر در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند و روحی تازه به محیط می بخشد. می توان گفت بهترین راه برای بازسازی دکوراسیون داخلی منزل جا به جایی لوازم است زیرا هزینه ای ندارد. خلاقیت در قراردهی وسایل بهترین نتیجه را به همراه دارد.

جمع بندی

برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه و تغییر در آن ایده های خلاقانه زیادی وجود دارد که ما در این مقاله به چند نمونه از آن ها اشاره کردیم. بازسازی دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه یک کار تخصصی است که نیاز به مشورت با یک فرد متخصص دارد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه با شرکت رازنگر تماس بگیرید و برای رسیدن به خانه رویایی خود با کمترین هزینه از مشاوران این شرکت کمک بگیرید.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up